Ljubljana, 28. september 2024 - Predsednik Državnega sveta Marko Lotrič je nagovoril zbrane na tradicionalnem Srečanju prevozniških družin in prevozniških podjetij Slovenije. Srečanja se je udeležil tudi državni svetnik Mitja Gorenšček.
V nagovoru se je Lotrič zahvalil predstavnikom organizatorjev dogodka, Sekciji za promet pri Obrtni zbornici Slovenije in Združenju za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije, ki s skupno organizacijo dogodka dokazujeta, da je povezovanje in skupno stanovsko zastopanje prava pot. Poudaril je, da je prevozništvo močna gospodarska panoga, od katere je odvisno celotno gospodarstvo, hkrati pa smo od prevozništva kot potrošniki odvisni prav vsi.
»Da je sektor cestnih prevozov izredno pomemben, ni nobenega dvoma. Kot tudi ni dvoma, da se tudi ta sektor sooča z izzivi, ki so znani celotnemu gospodarstvu. Med aktualnimi izzivi sta najbolj pereča pomanjkanje kadra in slabšanje konkurenčnosti slovenskega gospodarstva,« je spomnil in pojasnil, da projekcije Obrtne zbornice Slovenije kažejo, da v Sloveniji v tem trenutku manjka 3.800 voznikov, v Evropi pa ta številka znaša že okoli pol milijona. Po podatkih Mednarodnega združenja za cestni transport bo do leta 2026 v Evropi skupno manjkalo toliko šoferjev, kot je prebivalcev Slovenije. »K reševanju tega izziva mora politika pristopiti čim prej, tudi s poenostavitvijo postopkov za pridobivanje delovnih dovoljenj za tujce, predvsem pa z ukrepi, ki bodo prispevali k temu, da se bo delo v Sloveniji splačalo. To bo zagotovo v veliki meri prispevalo k temu, da bodo delovno aktivni prebivalci Slovenije manj pogosto iskali zaposlitev izven meja matične domovine,« je poudaril.
Med izzivi sektorja avtoprevozništva je omenil še zeleni prehod in razogličenje, ki bosta terjala prilagoditve vseh segmentov družbe. »Za odločitve o nadaljnjem delovanju in potrebnih vlaganjih je za vsako podjetje pomembna predvidljivost poslovnega okolja. Zato bo treba hitro sprejeti jasno strategijo in jo podpreti z ustreznimi finančnimi mehanizmi,« je dejal in spomnil, da je v Sloveniji večina prevozniških podjetij družinskih in da se delo tako rekoč prenaša iz roda v rod.
Foto: Benjamin Beci/DS.